2014. március 24., hétfő

Bagel

Tegnap este jöttem rá,hogy elfogyott minden olyan kenyérféle itthon,amit én is ehetnék. Sajnos a laktóz érzékenységem miatt vannak olyan termékek,amelyeket nem ehetek. Így jött az ötlet,hogy sütni kellene reggelre valami nagyon finom péksütit, ami akár lehet édes, vagy lehet sós. Mert ugye nincs reggel reggeli nélkül :)

A bagel mellett döntöttem. Bevallom, még sohasem ettem, így még nagyobb kihívásnak éreztem. Vajon milyen lesz? Milyen íze lehet? Mennyire legyen édes? Nagy segítségemre volt http://www.limarapeksege.hu/. Remek receptet, képes illusztrációt találtam. Így már a munka elején nagyjából el tudtam képzelni,hogyan is lesz ez.


Íme a recept: (feleztem Limara receptjét)


  • 30 dkg liszt (25 dkg Diabestar sütemény+5 dkg fehér liszt)
  • 0,5 teáskanál só
  • 0,5 evőkanál "cukor" (persze ki milyet használ)
  • 0,5 teáskanál olaj (napraforgó olajat használtam)
  • 1 zacskó száraz élesztő
  • kb. 1,5 dl langyos víz
Egy kelesztő tálba összeszórtam az alapanyagokat,és apránként adagoltam hozzá a langyos vizet. Sajnos elég keménynek bizonyult a tésztám, így még majdnem 0,5 dl vizet öntöttem hozzá. Szép ruganyos gombócot készítettem, és hagytam a kelesztő tálban 1 órát kelni. Szép lukacsosra kelt,és ahogy levettem a tál tetejét, egy apró kis pukkanó hang mellett felcsapott az a remek élesztő illat. Bevallom,nem egy kellemes illat, de én mégis imádom :)
Újra átgyúrtam, és ebből a fele adag tésztából 5 db gombóckát készítettem. Visszatettem a kelesztő tálba, és még fél óráig hagytam állni egy konyharuha alatt.

Közben feltettem 1 fazékba (kb. 2 liter) vizet forrni 1 csipet "cukorral", és 1 csipet szódabikarbónával. Közben megsodortam a gombócokat hosszú kukacokra, majd a két végét összecsípve karikákat készítettem.  A lobogó vízben mindkét oldalát körülbelül 30 másodpercig főztem. Zsírpapírral bélelt tepsibe teszem,és megszórom bármivel, amit szeretünk a péksütiken. :) Én most szezámot használtam.


Miután minden darabot kifőztem, beletettem a tepsibe,és 200 fokon 15-20 percig sütöttem. Még sütés előtt megkentem egy kis cukros(én negyedkanál cukrot használtam) vízzel,hogy szép barnára piruljon. 
Miután mindegyik elkészült, egy rácsra helyeztem őket,és konyharuhával letakarva reggelig pihentettem.


Bevallom,nem mindegyik péksütim sikerült ilyen egyforma vastagságúra,és szép karika alakúra. De azt hiszem ez az ízén mit sem változtat. Így ma reggel megkentem egy kis margarinnal, tettem bele egy két szelet sonkát, és saláta levelet,és egy finom tejes kávé kíséretében elfogyasztottam. 

Ha szeretnétek többet tudni a bagel történetéről a Szellem a fazékban blog oldalán megtehetitek. Én élvezettem olvastam a kialakulásáról szóló rövid kis történetet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése