2014. október 28., kedd

Almás pite

Mindenkinek vannak olyan receptek az életében,amit szeretne megtanulni a Nagyitól, vagy Anyutól. Sajnos nekem ezt nem sikerült megtanulni,így egy házi almás pite alapján készítettem. Természetesen cukor,és finomliszt nélkül. Igyekeztem a tésztát nagyon vékonyra nyújtani,hogy csak az a finom almás íz legyen a domináns. Első próbára,azt gondolom nagyon jól sikerült,így ezen nem is fogok eztán sem változtatni :)  Íme, a reci.

Hozzávalók

  • 15 dkg teljeskiörlésű rozsliszt
  • 15 dkg Diabestar Premium Quality sütőliszt
  • 8 dkg Vénusz margarin (laktózmentes)
  • 1 tojás (lehetőleg házi,hogy szép sárgára színezze a tésztát)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • csipet só
  • 6-8 evőkanál Milfina laktózmentes tej
A dolgunk nagyon egyszerű lesz,de fel kell készítened a "tészta gyúró izmaid", mert szükség lesz rájuk. :) A lisztet,a sütőport és a sót egy tálba szórjuk,és picit elkeverjük. A margarint felkockázzuk,és összekeverjük a tojással. Ahogy már a régebbi receptjeimben is írtam, nagyon fontos hogy a tojást mindig megmossuk,és feltörés után ne a sütibe tegyük rögtön,hanem egy kisebb tálba/pohárba. Ha netán buggyant lenne,így megkíméled magad egy csomó kellemetlenségtől. Ha a margarin szépen elkeveredett a tojással, összeborítjuk a lisztes keverékkel. Picit meggyúrjuk,és ha már szép morzsás kanalanként hozzá adagoljuk a tejet. A hozzávalók listájában azért írtam 6-8 evőkanállal,mert a rendes tej másképp viselkedik,mint a laktózmentes. És persze ez a mennyiség az általad választott liszt milyenségétől is függ,mert ha például lenmaglisztet választasz az elkészítéshez,biztosan ennél több tejre lesz szükséged. A tejjel jó alaposan összegyúrjuk. A tészta kemény,és ruganyos,így teljes erőbedobásra lesz szükséged. :) Nem keseredj el,ha 3-5 perc sem elegendő,én is körülbelül 10 percig gyömöszöltem,mire megelégedtem az állagával. Ha kész, két egyforma részre osztom,gombócot formázok belőle, és már mehet is a pihentetés. Körülbelül 1 órát hagyom állni. Frissen tartó fóliába csomagolom (ahogy a linzer tésztát), és megvárom a pihenési idő végét.
Addig elkészítjük az almás tölteléket.

Alma töltelék
  • 60 dkg hámozott, magozott alma
  • 6 dkg xilit
  • 1 csipet fahéj
  • 1 gerezd citrom leve
Az almákat megmossuk, meghámozzuk/kicsumázzuk,és közepes kockára szeleteljük. Egy nagy átmérőjű, közepesen lapos edénybe tesszük,és teljes lángon elkezdjük főzni. Az első egy-két percben sülni fog, de ne ijedjetek meg, mert aztán amint levet ereszt szépen rotyogni fog. Rászórom a xilitet,fahájat és a citrom levét. Addig párolom fedő alatt, míg teljesen meg nem puhul. Ekkor egy botmixer segítségével picit összepürésítem. Én hagytam benne nagyobb, harapható alma darabokat,de ha neked jobban esne teljesen pürésen, ezt is megteheted. Míg a tészta pihen, hagyom az almát is hűlni.

Pihenő idő után...

A tészta gombócokat kicsomagolom, és egy lisztezett deszkán, szép vékonyra nyújtom. Természetesen itt sem lesz könnyű dolgunk,mert a ruganyos tészta nem adja meg magát olyan könnyen :) Egy fél gáztepsi méretű edényt kiolajozunk,és belefektetjük az első kinyújtott tésztát. Ráöntjük az almát,és egy két rázó mozdulattal egyenletesen eloszlatjuk a tésztán. Kinyújtjuk a másik felét is, és befedjük az alma csodát. Egy tojás sárgájával megkenjük,és villával megszúrkodjuk. De figyeljetek oda arra is,hogy csak a felső réteget lukasszátok ki,nehogy leégjen a töltelék,ha kiszökik az alsó tészta alól. 

Előmelegített sütőben (180 fokon) aranybarnára sütjük.


Jó étvágyat hozzá! Nagyon egyszerű,és hagyományos finomság egy picit új köntösben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése