2014. október 16., csütörtök

Roppanós házi kenyér

Ugyan be kell vallanom,hogy az alaprecept nem az én ötletem. Én már csak egy picit igazítottam rajta itt ott,hogy biztosan szuper finom,és nagyon egészséges legyen! :) Édesanya mutatta ezt a receptet,és előtte már volt alkalmam forrón, a sütőből kivéve elmajszolni a ropogós csücskét. Mondhatom,ez volt az a pillanat,mikor eldöntöttem,hogy házi kenyér sütésre adom a fejem :)

Akkor vágjunk is bele!

Hozzávalók


  • 1 bögre teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 1 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 bögre Szoó Judit kilófaló liszt
  • 1 bögre  Őrségi dió liszt
  • 1 teáskanál porélesztő
  • 2 teáskanál só
  • 2 bögre víz
Tulajdonképpen ez a világ legegyszerűbb kenyér receptje,amit 10 perc alatt elkészíthetsz, csak a kelesztési időt kell türelmesen kivárni. Én vagy este szoktam elkészíteni,hogy reggel lehessen sütni,vagy fordítva. A lényeg a bögrében rejlik! :) Tudom,ez elég mókásan hangzik. Egy neked szimpatikus bögrét emelj le a polcról,és aztán mindent azzal mérj ki. A száraz anyagokat méricskéld egy nagy tálba, majd öntsd a tetejére a vizet. Egy lapos fakanállal, vagy valamilyen cukrász spatulával jó alaposan forgasd össze,és takard le egy tiszta konyharuhával. Innentől kezdve,már nincs is más dolgod csak várni. Körülbelül 10-12 órát érdemes a kelesztéssel várni. Néha persze alá kukucskálhatsz a ruhának,hogy megbizonyosodj ügyesen dolgoztál :) Természetesen nem szoktam percre pontosan kimérni az időt... Ha reggel ledagasztom a tésztát,akkor én már este 6-7 óra fele sütöm is. Úgyis látni fogod,ha szép lukacsos, élénken kenyér illatú lesz a tészta. 
A sütőt begyújtom 200-250 fokra. Attól függően kinek mennyire éget a sütője. Előveszek egy jénai edényt,és hidegen a sütőbe teszem. Amíg a sütő/edény is melegszik, kiborítom egy jól belisztezett munkalapra a tésztát. Kintről befelé szépen összedolgozom. Ne lepődjetek meg, roppant nyúlós, és gyúrhatatlan lesz a tészta. Ezért csak annyira kell összedolgozni,hogy egy határozott mozdulattal átemeld a jénaiba. Amint egy viszonylag szép kis gömböt készítettél a kenyérből, kiveszed a jénait a sütőből. Diónyi vajat/kókuszzsírt teszel bele,és szépen körbeforgatod az edény szélén. Tuti ötlet,hogy a kenyered sütés után már csak kiforduljon a formából. A kis gombócot beleemeled a jénaiba, ráteszed a tetejét, és 45 perc alatt ropogósra sütöd. :) 




A tészta teteje gyönyörűen be fog repedni,és roppant puha lesz. Amint megsült, egy rácsra tesszük,és megvárjuk míg kihűl. Persze csak ha elég türelmesek vagytok,és nem töritek le azonnal azt a fantasztikusan finom ropogós gyürkéjét. :)


Konyharuhával letakarva teljesen kihűtjük,majd zacskóba téve több napig is penészedés nélkül eltartható! Persze,csak ha nem falja fel a család ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése