2014. október 18., szombat

Uzsi buci

Ennek a receptnek az alap ötletét Fittkonyha Angitól lestem el. Valamelyik nap a receptek között kutakodtam,és ráakadtam az aszalt paradicsomos magvas zsemlére. Balázsnak már jó ideje ígérem,hogy készítek neki zsemlét. Kapva kaptam az alkalmon,és belevágtam. Ugyan aszalt paradicsom nem került bele,mert Balázs azért kevésbé rajong ezekért az ötletekért :) DE! a recept arányai szuperek, köszi Angi! :)

Hozzávalók

A száraz alapanyagokat egy tálba mértem. Picit összeforgattam,hogy az élesztő is el tudjon keveredni a liszt,és a mag keverékében. Ezután belecsorgattam az olajat,és a langyos vizet, és jó alaposan összegyúrtam. Mikor már szépen összeállt, egy lisztezett deszkán jó alaposan összedolgoztam,és egy tiszta konyharuhával lefedtem. 1 óra kelesztés után újra átdolgoztam,és két egyenlő részre osztva bucit formáztam belőle. Visszatakartam,és még 20-25 percig kelesztettem. Csodásan szép kis bucik lesznek! :)

Legközelebb biztosan 4 kisebb zsemlécskét készítek belőle,mert olyan laktató,hogy még egy felnőtt férfi is jóllakik egy evésre az általam formázott buci felével. Persze ez is mindenki saját döntése. :)
Ha már másodjára is csodásan megkeltek egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. A sütőt 200 fokon előmelegítem. Amíg a sütő melegszik bekenem vízzel a zsemle tetejét. Amint langyos a sütő,bedugom és 20 perc alatt aranybarnára sütöm.

TIPP! Félidőben érdemes újra bevizezni a zsemle tetejét. Eddig ezt én sem így készítettem,de Angi receptje alapján ez egy szuperül bevált ötlet! Nem reped,és nem szárad ki.

Sütés után rácsra teszem,és konyharuha alatt teljesen kihűtöm. 



Itt már egy nagyon finom krémsajtos, kínai kellel bolondított csirkemell sonkás változatát láthatjátok! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése