2014. május 21., szerda

Borsó főzelék (lisztes habarás nélkül)

Imádom a főzelékeket. Nagyjából mindegyik a kedvencem,amiben nincs kelbimbó, attól kiráz a hideg :) Így a holnapi melós dobozolós pakkomba egy nagyon egyszerű,és finom zöldborsó főzelék kerül, egy pici sárgarépával bolondítva. Íme, a recept.

Hozzávalók

  • 1 teáskanál pálma olaj
  • 1 fej hagyma
  • 0,5 kg zsenge zöldborsó
  • 2 kisebb sárgarépa
  • 1 teáskanál fűszerpaprika
  • só/bors
  • 1 dl Milfina laktózmentes tej
A hagymát megtisztítom,és apró kockákra vágom. A pálmaolajat felhevítem egy lábosban, és rázuttyintom a hagymát. Pici lángon szinte pürésedésig párolom. Addig előkészítem a zöldségeket: a sárgarépát megtisztítom/megmosom, és karikára vágom, és a zöldborsó szemeket is megmosom egy szűrőben. Ennyi idő pont elég is, hogy a hagymánk megpuhuljon. Lehúzom a tűzről,és meghintem a borssal,és a fűszerpaprikával. Picit visszateszem a tűzre,hogy felolvadjon a paprika. Hozzáteszem a sárgarépa karikákat, és a zöldborsót,és felöntöm fél liter vízzel. Két csipet sóval meghintem,és lefedve a zöldségek puhulásáig főzöm. Ekkor két merőkanálnyit kiveszek egy tálba, vagy turmix edénybe,és felöntöm az 1 dl tejjel. Botmixerrel összepürésítem,és besűrítem vele a főzeléket. Hagyom még egyet rottyanni,és már kész is.

Holnap, egy kevés sült virsli karika kerül mellé. Természetesen teflonban sütve olaj,és zsiradék nélkül. :)


Dobozos kép,de azért a lényeg látszik. Ugyan nem egy szép kategóriájú étel,de nagyon finom,és gyors :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése