2014. május 25., vasárnap

Magyaros tarhonya

Balázs nagy kedvence a régi magyaros pásztortarhonya. Igyekeztem az ízén,állagán nem változtatni,de mégis kíméletesebb alapanyagokat választani. Persze a Ch számítás alapján :) Így sikerült ezt a nagyon finom, ízében/állagában teljesen pásztortarhonyát készíteni. A nevét csak azért változtattam meg, mert mégsem ugyanaz. :) Most kivételesen Update tarhonyát vettem,mert a bio boltban nem kaptam diabetikus tarhonyát. De persze ha Nektek van tészta készítőtök, vagy szaggatótok akkor egy jó kis házi tarhonyával is készíthetitek. Akkor lássuk!

Hozzávalók

  • 1 vöröshagyma
  • 1 paradicsom
  • 1 paprika
  • 15 dkg debreceni lecsó kolbász
  • 10 dkg bacon szalonna
  • 2 duci gerezd fokhagyma
  • 1 karalábé
  • 1 csokor petrezselyem
  • bors
  • 20 dkg tarhonya
A hagymát, a paprikát és a paradicsomot,karalábét megmossuk,és apró kockákra szeleteljük. Közben a kockára vágott bacont lepirítjuk,és a finom füstös zsírba borítjuk a hagymát. Üvegesre pároljuk,majd hozzá tesszük a paprikát,és a paradicsomot,és a karalábét. Tulajdonképpen egy nagyon sűrű lecsós alapot készítünk. Ha már igazán sűrű, és a zöldségek is megpárolódtak, rászórjuk a zúzott fokhagymát, és a borsot. Majd az apró darabokra szeletelt kolbászokat. Persze az ízesítéskor számítsuk bele a szalonna,és a kolbász sósságát is. Tulajdonképpen én sót abszolút nem is kevertem az ételhez. Amikor már már a kolbásszal is szuper finom sűrű mártást alkot, elzárhatjuk alatta a lángot. A tarhonyát egy másik edényben egy kevés kókusz zsíron megpirítjuk,és felöntjük 4 dl vízzel. Körülbelül 5-6 perc alatt majdnem elkészül. Ekkor levesszük a tűzről, és a magyaros szószhoz keverjük. Beletesszük az apróra vágott petrezselymet, és laposan elkeverjük, és még 3-4 percig együtt is rotyogtatjuk. Isteni finom lesz :)


Finom házi savanyúsággal, forrón tálaltam :) Remek volt,és észre sem lehetett venni,hogy a krumpli helyett karalábé került ebbe a csodás raguba. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése