2014. május 20., kedd

Serpenyős pizza

Ma az egész napos munka,és az estig tartó tanulás után döbbentem rá,hogy nincs mit bedobozolnom :) Kissé rám tört a frász,de gyorsan körbenéztem mi is van itthon. Nem sok mindent találtam,amiből valami főtt ételt lehetne rittyenteni,így jött a spekulálás :) És bumm,ez lett az eredmény. Egy 10 perc alatt elkészíthető, vékony tésztás serpenyőben is megsüthető nagyon könnyű pizza. Amire természetesen bármit rászórhatsz.

Tészta

  • 25 dkg Mizo laktózmentes túró
  • 2 evőkanál kukorica liszt
  • 4 evőkanál Diabestar Premium liszt
  • 1 tojás
  • 1 csipet bazsalikom
  • 1 teáskanál só
Minden alapanyagot egy nagy tálba szórok,és finom mozdulatokkal jó alaposan összekeverem. Természetesen a 6 evőkanál liszt kiváltható bármilyen általatok is használt, vagy kedvelt liszttel. Mikor már szép kis lágy gombócot gyúrtam, egy meglisztezett munka lapra teszem,és két egyforma részre vágom. Belisztezem a nyújtó fát is, hiszen a túrós tészta nagyon lágy,és ragadós. De annál finomabb :) Kinyújtom körülbelül 1 cm vastagra,és egy kókuszzsírral kikent teflon serpenyőbe teszem. Nagyon lassú lángon addig sütöm az egyik felét, míg szép barna nem lesz. Ekkor egy jó nagy lapáttal alányúlok,és hirtelen megfordítom. Leveszem a tűzhelyről,és megkenem ketchuppal, megszórom oregánóval, bazsalikommal,és egy pici őrölt borssal. Rákarikázom a sonkát, vagy szalámit,egy fél paradicsomot,és jó alaposan megszórom reszelt sajttal. Én most az egyikre Gouda sajtot, a másikra Pannónia sajtot tettem. (Mindkettő tejcukor mentes) Egy nagy fedővel, vagy alufóliával lefedem,és körülbelül 3-4 perc alatt közepes lángon a sajt olvadásáig sütöm. :) Mikor az egyik elkészült, ugyanígy megsütöm a másikat is. Ránézésre, nekem egy evésre az egyik kis pizza fele tökéletesen elég lesz. 

A recept képekben:



Picit hagytam kihűlni,és 8 aprócska szeletre vágtam. Körülbelül ebből az adagból 2 db 15 cm átmérőjű pizza készíthető. A tészta vékony, roppanós és mégis puha. A feltét gazdagsága remekül kiegészíti a tészta egyszerűségét. Remélem a Ti tetszéseteket is olyannyira elnyeri majd,mint a miénket :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése