2014. június 4., szerda

Spenótfőzelék gombafasírozottal

Ki ne szeretné Popey kedvencét a vasban gazdag spenótot. Na jó...Bevallom őszintén kiskoromban kilehetett kergetni vele a világból,de mióta nem "kötelező" enni, azóta imádom. :) Igyekeztem a rendes spenótfőzelék receptje alapján készíteni,de persze azért a saját, reform alapanyagokkal. 

Hozzávalók

  • 0,5 kg paraj krém (aprított,pürésített spenótlevél)
  • 3 duci gerezd fokhagyma
  • só/bors
  • 2 evőkanál zabkorpa
  • 1 evőkanál kókuszzsír
  • 2 dl tej
  • 1 dl víz
A "rántás" kiváltására kitaláltam egy szuper megoldást. Mivel nyilván sűríteni kell valamivel,így én a zapkorpát választottam. Egy evőkanál kókuszzsírt felhevítettem és belekanalaztam a zabkorpát. Picit pirítottam,mintha lisztes rántás volna. De figyeljetek arra,hogy nagyon hamar megéghet,így érdemes nagyon kis lángon,rövid ideig pirítani. Mikor már szép aranybarna, hozzáteszem a parajkrémet, és sózom, borsozom. Rázúzom a fokhagymát, amit ebből az ételből nem érdemes kispórolni. :) Ettől lesz igazán fincsi. Amint egyet rottyant, felöntjük a 2dl tej,és az 1 dl víz elegyével, és 10 perc alatt teljes sűrűsödésig főzzük.

Személy szerint langyosan szeretem a legjobban. :)

Gombafasírt
  • 25 dkg gomba
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál lenmagpehely
  • 1 evőkanál zabkorpa
  • só/bors
  • fűszerpaprika
  • 1 duci gerezd fokhagyma
A gombákat megmosom,és megpucolom. Nagyobb cikkekre szeletelem, és aprítóval pürésítem,vagy morzsára aprítom. Kinek,melyik tetszik jobban. Én teljesen összepürésítettem, hogy szinte húspogácsa érzetet keltsen. Megszórom a magokkal,és a korpával, a fűszerekkel,és beletöröm a tojást. Jó alaposan összekeverem tiszta kézzel,majd rázúzom a fokhagymát. Amint már formálható,mint körülbelül a husi pogácsa, máris beleforgatom egy kevés Mester morzsába, vagy teljes kiőrlésű zsemlemorzsába. Érdemes valamilyen masszívabb panírba forgatni,hiszen magában is elég lágy. Így tuti nem folyik szét sütéskor. Teflon serpenyőben egy kevés kókuszzsíron kisütöm a fasírtokat. Ne lepődjetek meg,hogy nem lesz olyan pufi és gömböc,mint a husi fasírt. Picit majd szétterül,de nagyon finom lesz. :)


És a színe nem csalás nem ámítás :) Olyannyira feltöltött,hogy dupla edzéssel bírtam vele a napot :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése