2014. november 20., csütörtök

Baconos zöldségkosár

A legjobb ötletek mindig akkor pattannak ki a fejemből,mikor csak "maradék" van itthon. :) Mindenféle zöldségből maradt egy kevés. Ezeket összekombináltam,és bumm elkészült ez a roppant egyszerű,és nagyon finom kosárka. Köretnek, feltétlen,de akár előételnek is csodás lehet. Variáljátok kedvetek,és a kamrátok szerint.

Fogjuk hozzá! :)

Hozzávalók
  • 25 dkg brokkoli
  • 20 dkg kelkáposzta
  • 1 db tojás
  • 12 szelet bacon szalonna
  • őrölt Himalája só
  • őrölt bors
A brokkolit,és a kelkáposztát feldaraboltam. Csak olyan hanyagul,éppen hogy! Lábosba tettem,és felengedtem annyi vízzel,hogy éppen ellepje. 15 perc alatt roppanósra pároltam őket,majd leöntöttem róla a vizet. Krumpli nyomóval jó alaposan összetörtem,és újrakóstoltam. Még picit sóztam,és borsoztam. Míg a zöldségek főttek,kibéleltem egy 6 részes muffin sütőt a bacon szalonnával. A technika a következő:
1. lépés
Tekergessünk egy szelet szalonnát a muffin sütő aljába,hogy teljesen elfedje.

2. lépés
A muffin forma oldalába illesszünk 1-1 szelet bacont. Próbáljuk meg minél jobban az aljához,és az oldalához illeszteni. Igyekezzünk megtartani a kosár formát.

3. lépés
Az összetört zöldségeket töltsük bele a kapszlikba.

4.lépés
Felverünk 1 tojást,és mindegyik kosár tetejére locsolunk egy keveset. Pici villával megigazgatjuk a tölteléket,hogy a tojás belefolyhasson.

5. lépés
Irány a sütő! 200 fokos sütőben körülbelül 20 perc alatt ropogósra sütöm.


És 20 perc múlva egy csoda bújik elő a sütőnkből. Harsány színével hirdeti az egészséget, roppanós szalonna köntösével a finomságot! Variáljátok, próbáljátok másképp! 


Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése