2014. november 6., csütörtök

Zöldfűszeres focaccia

Sohasem készítettem még el ezt az ételt. Tulajdonképpen pofon egyszerű,és annyi féle képpen variálható, ahány ötlet eszünkbe jut. Ez egy roppant egyszerű kenyér tészta, amelyet fogyaszthatunk magában, fűszerekkel megszórva, pizza tésztaként, vagy akár különböző friss saláták,és kencét alapjaként. Sokat olvastam erről az olasz eredetű kenyérről,de egy olyan receptet kerestem, ami tuti beválik. Nem tudom ismeritek-e Mirelle konyháját. Az Ő receptje alapján dolgoztam,és maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeimet. Ha nem ismeritek a blogját,érdemes olvasgatni,és tippeket ellesni tőle. A hölgy ismerős lehet sokatoknak a mostani Tschibo márkaboltok reklámjaiból. Nah,de térjünk vissza erre a finomságra. Fogjunk is hozzá!

Hozzávalók
  • 38 dkg Diabestar premium quality sütőliszt
  • 7 g élesztő
  • frissen őrölt Himalája só
  • frissen őrölt bors
  • 1 teáskanál bazsalikom
  • 1 teáskanál rozmaring
  • 1 teáskanál xilit
  • 2 dkg sikér
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 2 dl langyos víz
A száraz alapanyagokat egy tálba mérjük,és picit összekeverjük a kezünkkel. Hozzákanalazzuk a kókuszzsírt (vagy bármilyen más olajat,amiből ehhez a mennyiséghez 0,5 dl szükséges),és morzsásra dörzsöljük a két tenyerünk között. Hozzáadagoljuk apránként a langyos vizet,és egy kellemesen ruganyos, homogén tésztát gyúrunk belőle. :) Nem lesz nehéz munka,de alig fogod várni,hogy már elkészülj,hiszen olyan fantasztikus illatos,és fűszeres lesz. Meleg helyre teszem egy konyharuhával letakarva, és 1 órát kelesztem. Ma picit hamarabb legyúrtam,mint kellett volna,így körülbelül 2 órát kelt. Szerettem volna frissen,langyosan tálalni a bruschetta,és a májforgácsok mellé.
A kelesztés után begyújtjuk a sütőt,és körülbelül 200-250 fokra melegítjük. Alul felül sütő,és légkeveréses sütőben elegendő körülbelül 220 fok. Nekem sima gázsütőm van,így én 250 fokra melegítettem.

A tésztát belisztezett munkalapon  kinyújtom, és egy kilisztezett tepsibe teszem. Amikor a tepsibe tettük,díszítsük ki egy két ujjnyommal. Igen,ez valóban furán hangzik :) Csak nyomkodjátok bele az ujjaitokat,és kenjétek le vagy olíva olajjal, vagy egy kevés olvasztott kókuszzsírral. Bedugjuk a sütőbe, és körülbelül 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük! Vigyázzatok,mert a szélei gyorsabban,és erősebben barnulnak! Én a végén picit visszavettem a láng erejéből,nehogy a széle elégjen.Letakarva hagyjuk kihűlni,és vastagabb darabokra szeleteljük.

Tálaláskor kínálhatunk mellé különleges olajokat: olíva, tökmag,mák,lenmag. Vagy akár saját készítésű salátákat, esetleg különleges sonkákat.Ma bruschettával,és májforgáccsal tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése