2014. november 11., kedd

Fűszeres csicsóka hasáb

Nagyon nagyon imádom a krumplit. Persze mindig megpróbálok valamilyen más alternatívát választani,hogy ne tömjem magam állandóan krumplival :) Persze azért pár havonta egy pici belefér. De a hétvégén Budapesten volt szerencsém egy piacra látogatni,ahol majdnem öklömnyi nagyságú csodásan rücskös,és illatos csicsókát tudtam venni. Több sem kellett,hazahoztam és vártam az időt,amikor kipattan valami szuper a fejemből. Hát íme... Egyszerű,és szinte "igénytelen". Persze csak a szó jó értelmében. Összekészítés 5 perc, sütés 20 perc és már kész is!

Ma keverve készítettem. Balázsnak természetesen ettől függetlenül készítek krumplit, de csak MÉRTÉKKEL!

Hozzávalók

  • 3 nagy csicsóka
  • 2 közepes burgonya
  • 1/4 póré
  • 2 evőkanál libazsír
  • 2 teáskanál Midl zöldség grill fűszer
A csicsókát jó alaposan megmosom,és egy tiszta mosogatószivacs dörzsi felével megtisztítom. Nem érdemes kapargatni,és hámozni,mert ennek a zöldségnek is a héjában van a legtöbb vitamin,és tápanyag. Ráadásul annyira vékony,hogy sütés után észrevétlen marad. A krumplit sem pucoltam meg kivételesen, csak a szivaccsal jó alaposan megdörzsöltem. Minden gumót 8 gerezdre vágtam,és egy sütőpapírral bélelt gáztepsibe szórtam. Nagyon hanyagnak tűnhetek,de higgyétek el, ez így lesz tökéletes! :) A pórét hosszában 4 részre vágom,és a zöldségek tetejére szórom. A libaszírt elosztom a tepsi 4 felébe,és megszórom valamilyen zöldség grill fűszerrel.Még egy darab összegyűrt sütőpapírral lefedem,és 20 perc alatt teljes gázon készre sütöm. Az utolsó 5 percben érdemes levenni a takaró papírt,hogy megpirulhassak ezek a csodás gerezdek.


TIPP! A sütőpapírt felhasználás előtt érdemes jó alaposan összegyűrni. Igen, most azt gondolod megőrült ez a csaj?! De nem :) Miután jó erősen összegyűrtétek sokkal könnyebben fogtok bánni vele. Nem fog a feltekerés eredménye képpen össze vissza kunkorodni. És szerintem gyűrötten is remekül ellátja a feladatát! ;)



Szerintem a Ti szívetekbe is belopja magát ez a csúnyácska,de annál ízletesebb,és vitaminban gazdag kis gumó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése