2014. november 4., kedd

Reggeliző kencék 4.

Mióta nem fogyaszthatok semmiféle tejszármazékot,és növényi margarint/sajtot sem, roppant módon hiányoznak ezek a dolgok a reggeli szendvicsemről. Így kitaláltam két szendvics kencét,amik akár felvágottal,akár csak zöldségekkel szuperül megállják a helyüket a reggeli zsemlében. :) Mindegyik csak pici adagban készült,hogyha netán rosszak lettek volna, ne sajnáljam kidobni! Így ez egy 2-3 reggelire való adag 1 személynek.

Lássunk hozzá!

Tökmagos zöldborsó krém

A recept szuper gyors,és roppant egyszerű. A főtt zöldborsót egy tálba tesszük,és egy villa segítségével összenyomkodjuk. Így még maradnak benne harapható részek, de ha teljesen krémeset szeretnél,ess neki egy jó turmixgéppel. :) Rácsorgatjuk az olajat, és hozzászórjuk a többi alapanyagot. A kókuszkrém természetesen kihagyható része a receptnek. Csak a krémessége miatt tettem hozzá egy ici-picit. De ha szeretnéd te is krémesíteni,akár tejföllel is megteheted.Természetesen a saját ízléseteken is múlik, mennyire ízesítitek,vagy milyen magokat tesztek mellé. Szuper zöld,egészséges és nekem nagyon nagyon ízlett. Természetesen én zöldborsó imádó vagyok,így nem volt nehéz meggyőzni magam,hogy ez szuper :) Érdemes egy picit hűtőbe tenni,hogy összeérjenek az ízek. Az igazi,ha jó ropogós friss kenyérre,vagy forró pirítósra kenitek.



Majonézes tonhalkrém

A halacska mennyiségét azért nem írtam le,mert hiába kerestem a konzerv csomagolásán, nem találtam a súlyát. Elsőre mókásnak tűnt,és mikor már 30 perce bogarásztam,bosszantó lett a kérdés... De a lényeg,hogy a lehető legkisebb konzervet használtam hozzá. Körülbelül olyan 10 dkg lehetett. Az olajat lecsepegtettem a halról,majd egy zárható tetejű edénybe tettem. Villával szálasra nyomkodtam,majd sóztam,borsoztam. Ezzel is jó alaposan összeforgattam. Hozzámértem a többi alapanyagot,és jó alaposan összekevertem. Ennyi kevergetés mellett a hal gyenge húsa,szinte krémes állagúvá vált. Lezártam,és fogyasztás előtt pár órára hűtőbe tettem. Nagyon enyhén hal ízű,de fantasztikusan finom. A legjobb a ropogós zsemlét megkenni vele,és szép saláta levelekkel,és egy kevés lila hagymával fogyasztva.



Remélem Nektek is ízleni fognak ezek a finomságok. Persze, mindegyik receptben használhattok a kókusz krém helyett tejfölt! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése