2014. november 5., szerda

Tárkonyos májgombóc leves

Vágytam valami finom levesre,amit mostanság nem ettünk. Ugye nagy kedvenc nálunk a húsleves, a zöldségleves,és a paradicsom leves is. Ma ezt a szuper tárkonyos, savanykás levest készítettem el friss zöldségekkel,és májgombóccal. De be kell vallanom,hogy a gombóc bolti...Tudom tudom mindig azt ígértem friss alapanyagokból készítem az ételeket, de ez az egyetlen dolog amit eddig soha nem sikerült elkészítenem. Vannak tuti receptek,és próbálkoztam is vele,de sajnos nem sikerült... Most ezért egy mirelit változatot főztem a levesbe,de remélem hamarosan én is májgombóc mágus lesz Anett barátnőmhöz hasonlóan! :)

Hozzávalók

  • 1 fej lila hagyma
  • 1 szál fehérrépa
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 kis darab zellergumó
  • 2-3 zeller szár
  • 1 liter húsleves (a vasárnapi levesből maradt)
  • 2 evőkanál Cocomas kókusz krém
  • 1 teáskanál tárkony
  • 2 gerezd citrom leve
  • 8-10 darab májgombóc
A lila hagymát apró kockákra vágjuk,és diónyi kókuszzsíron üvegesre pároljuk. Közben a sárgarépát a fehérrépát,és a zellert is megtisztítom. Mivel mi nem szeretjük főzve sem a fehérrépát,sem a zellert,így azokat nagyobb darabokra vágtam,hogy az étel elkészülte után könnyen kivehessem. Szóval, amint a hagyma szép üveges, ráteszem a zöldségeket (répák, zeller és szára) és még pár percig pirítom. Ekkor felöntöm a maradék húslevessel. Persze ezt enélkül is remekül el lehet készíteni. Ilyen esetben felöntjük 1 liter vízzel,és ízesítjük sóval, borssal,és egy kevés petrezselyemmel. Lefedjük,és körülbelül 20 perc alatt puhára pároljuk a zöldségeket. Ekkor hozzátesszük a gombócokat,és addig főzzük,míg a leves tetejére fel nem jönnek. 
Most jön az igazi ízesítése az ételnek. Belekerül a nektek tejszínes,nekem pedig kókuszkrémes habarás LISZT NÉLKÜL!
Kivettem a levesből körülbelül 2 deciliter forró levet,és belekevertem 1 teáskanál tárkonyt,és 2 evőkanál kókuszkrémet. Csomómentesre kevertem egy habverővel,és szépen a forró levesbe csorgattam. Lassú tűzőn összeforraltam,és belefacsartam két gerezd citrom levét. 

Tálalás előtt kiveszem a felesleges zöldségeket,és apróra vágott zeller levéllel,és nyers zeller szállal tálalom. Fantasztikusan finom, savanykás és a tárkonytól kap egy jellegzetesen karakteres ízt!


Gyorsan elkészül,és roppant jól esik egy fárasztó nap után....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése