2014. november 2., vasárnap

Langalló

Ez az első étel,amit elkészítettem az új diéta alkalmazása óta... Bevallom picit féltem,vajon hogy fog sikerülni,mennyivel változnak az ételek ízei. DE! iszonyatosan nagyot csalódtam pozitívan. :) Szerintem szuper lett. És annyival másabb teltség érzetet okoz,mint rendes társa :) 

A langallót már korábban megkívántunk,minthogy kiderült volna mi lesz az új kihívás. Így ezért esett a választás erre az ételre. Sőt, még a barátaink is átjöttek,és egy finom forralt bor társaságában el is fogyasztottuk. Természetesen a vendégek teljesen normális langallót kaptak, Ch csökkentett tésztával. :)

Kókuszkrémes langalló

  • 15 dkg Diabestar Premium Quality sütőliszt
  • 1 teáskanál Himalája só
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 0,5 csomag porélesztő
  • 1 dl langyos víz
A lisztet egy tálba mértem, és hozzászórtam az élesztőt, és a sót. Belekanalaztam a kókuszzsírt,és a két tenyerem között elmorzsolom a lisztes egyveleggel. Nagyon hasznos,hiszen sokkal zsírosabb érzést nyújt,mint a növényi margarin,és így az élesztő is átmelegszik a kezünktől. Hozzálöttyintem a vizet,és jó alaposan összedolgozom. Érdemes még ezt a víz mennyiséget is két adagban hozzá tenni,nehogy szétessen a tészta. A kókuszzsír is csalós,és persze az evőkanalak sem egyforma méretűek. :) Amint összedolgoztam, körülbelül 20 percig meleg helyen kelni hagyom. 
FONTOS! Vagy a bekapcsolt sütő tetején kelesszük a tésztát, vagy nagyon meleg helyen. Tej hiányában az élesztő egy kis plusz segítségre szorul majd a teljes "felfutáshoz". 
Míg a tészta kel, előkészítem a feltétet.

Hozzávalók
  • 2 evőkanál Cocomas kókusz krém
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só,bors
  • sült szalonna kocka
  • lilahagyma
  • sonka csík
A kókuszkrémhez érdemes hozzákeverni a sót,borsot,és a zúzott fokhagymát. A szalonnát teflon serpenyőben saját zsírjára sütöm, a lila hagymát felkarikázva lesózom,hogy a gyengébb gyomrú vendégek is élvezettel ehessék.

Ha a duplájára kelt a tészta,egy belisztezett deszkán kinyújtom. Ez az adag egy közepesen vastag tészta (ujjnyi) esetén egy fél gáztepsi méretet tölt meg, de ha ultra vékonyra nyújtjuk megtölti a gáztepsit. Én ujjyni vastagra nyújtottam,és fantasztikus volt ebbe a puha,és szinte felhő állagú tésztába harapni. Kizsírozott tepsibe teszem,és egy villával kiluggalom a tésztát. 200 fokos előmelegített sütőbe teszem 5 percre,és picit elősütöm. Amint már látom, hogy megkapta a széleket a sütő,gyorsan "feldíszítem". Lekenem a szalonna kisült zsírjával,de csak csínnyán,nehogy túl zsíros legyen. Rákanalazom a fokhagymás kókuszkrémet, és megszórom a sonkával, szalonnával és a finom lila hagyma karikával. A feltét pirulásáig a sütőbe dugom. :)

Picit elsőre furának,és bonyolultnak hangozhat,de higgyétek el szupeeeer! Nem magam,vagy a recept fényezéseként, de még a Kedvesem is jóízűen megette!


Természetesen alap étkezés során jó vastagon locsoljátok meg fokhagymás tejföllel,majd a feltétek feltétele után szórjátok meg jó sok sajttal. Úgyis hihetetlen finom lesz. A vendégeink is ilyet kaptak,és nem panaszkodtak! :)


Jó főzőcskézést! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése