2014. november 25., kedd

Teljeskiőrlésű kifli

Ritka dolog, hogy este mikor már minden elcsendesedik körülöttem kipattan valami szuper ötlet a fejemből. Ilyenkor már csak az írásra,és a kutatásra szoktam figyelni. De persze, ilyenkor még szuperebb dolgok készülnek a konyhámban. Készítettem egy igazán finom, puha kiflit. Az alap összetevőkhöz,és a formázáshoz persze sok sok receptet elolvastam,hogy a vége ne valamiféle pogácsa jellegű, nagyon nehéz tésztájú kifli legyen. Ééééés sikerüüüült! :)

Előkészítés 20 perc
Sütés 25 perc
Az élmény? Megfizethetetlen... ;)

Hozzávalók (8 db kiflihez)

  • 20 dkg Diabestar Premium sütőliszt
  • 15 dkg Tk tönkölybúza liszt
  • 1 csomag porélesztő
  • 3,5 dkg kókuszzsír
  • Himalája só
  • 1 teáskanál xilit
  • 1-1,5 deciliter kókusztej (a liszt szárazságától függően)
A lisztet, az élesztőt, a sót, a xilitet és a kókuszzsírt egy tálba teszem. Picit nagyobb tálat választok, mint amire szükségem lenne,hogy könnyen gyúrhassam a tésztát. A két tenyerem között elmorzsolom a kókuszzsírt,hogy kissé megpuhuljon. Majd szépen lassan hozzáadagolom a kókusztejet, hogy lássam mennyire is van szükségem. :) A következő sütés során, még több tejet keverek majd a tésztába,hogy még könnyebbek,és puhábbak legyenek a kiflik. Ha elkészültem a gyúrással,letakarom a tésztát,és közben bemelegítem a sütőt. A sütő aljába teszek egy tepsi vizet,hogy a tűzhelyben keletkező pára miatt ne száradjanak ki a kiflik. Így érhetjük el,hogy kívül ropogós, belül pedig finom puha legyen a kifli Ez körülbelül 15-20 percet vesz igénybe.

Formázás

A megkelt tésztát két részre osztom,és egy kissé lisztezett gyúródeszkán mindkét gombócot kb. fél centi vastagra nyújtom. Felvágom 4 szeletre a korongokat,és jöhet a formázás. A kifliket a vastag felénél feltekerem,és a két végén egy ujjal visszahajtom,hogy szép "sarkosra" süljön. 

Egy nagy gáztepsit kikenek kókuszzsírral,és megszórom liszttel. Állítólag ez a kifli sütés legjobb módja, a hozzáértők szerint. Bár, legközelebb szerintem csak sütőpapírral bélelt tepsiben készítem majd. :)

Körülbelül 200 fokon 20 percig sütöm a kifliket. Ne nyitogassuk a sütő ajtót az első 20 percben, nehogy összetöppedjenek a kiflik. Ha ez idő alatt nem lettek kellemesen barnák,picit emeld meg a hőfokot,és 2-3 perc alatt süsd arany barnára.

Rácsra téve, tiszta konyharuhával letakarva kihűtjük,majd zacskóban tároljuk.


Szerintem ez a család kedvence lesz, pláne langyosan a vasárnapi reggeli asztalon! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése