2014. november 3., hétfő

Céklás káposzta saláta

Itt az ősz,és a csodásan színes és illatos zöldségek ideje. Nagy sláger nálunk mostanság a lila káposzta. Nyersen, főzve,sütve, szendvicsben. Drága Nővérkém tanácsára kipróbáltam a céklát is több ízben elkészíteni,és iszonyatosan beleszerettem. Csak idézni tudom Őt, mikor azt mondta: "Hidd el,olyan igazi föld íze van!" És milyen igaza lett. Benne van minden,amire csak vágyhatunk. Erős színe, és illatos zamata miatt kedveltem meg annyira.

Most egy nyers salátát készítettem ennek a két csodás alapanyagnak a segítségével. :)

Saláta

  • 0,5 fej lila káposzta
  • 1 fej lila hagyma
  • 1 nagyobb gumó cékla
  • só,bors
  • 1 evőkanál Őrségi tökmag olaj
A hagymát apró szálakra vágom, és picit lesózom. Míg a hagyma "édesedik", lereszelem nagy lukú reszelőn a káposztát,és a céklát is. Egy jól zárható edénybe készítem a salit,hogy elkészülte után,rögtön tehessem a hűtőbe. :) És persze 1 edénnyel kevesebbet kelljen elmosni! Ha mindent lereszeltem,hozzáteszem a hagyma szálakat,és kézzel jó alaposan összeforgatjuk. Én meglocsoltam egy pici tökmagolajjal,és sóztam, borsoztam. Természetesen a tökmagolaj elhagyható! Ebben a natúr formájában is fantasztikusan finom. Én készítettem hozzá öntetet is,amit a TIPP! alatt olvashattok.

TIPP! A céklát érdemes jó alaposan megmosni,mielőtt meghámozzuk. Lecsepegtetjük,és zöldségpucolóval meghámozzuk. Érdemes vagy gumikesztyűt, vagy egy nylon zacskót húzni a kezünkre,hiszen amilyen erős színe van,olyan erősen is fog. Majd nagylukú reszelőn lereszeljük. Ezt általában egy mélyebb tálban szoktam végezni,hogy az esetleges zöldség nedvek nehogy betakarják az egész konyhát :)


Öntet

Az öntet alapanyagait jó alaposan összekevertem egy habverő segítségével,és a saláta nyakába zúdítottam. Egy lapos fakanállal összeforgattam,és letakarva a hűtőbe tettem. Hűtés előtt érdemes megkóstolni,hogy a zöldségek fűszerezése elegendő-e az öntet hozzáadása után is.







Ma ebédre, egy kis fűszeres sütőtök kockával,és halrudacskával ettem. :)

Természetesen ez a recept elkészíthető tejföllel, joghurttal, vagy kefírrel is! Attól függően,ki milyen étkezési szokásokat követ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése